Kundens ansvar
- För att du ska kunna vara kund hos oss måste vi spara ditt namn, personnummer, adress och kontaktuppgifter i våra register.
- Hur jobbar vi med GDPR? Om nya (GDPR) villkor som ersätter gamla (PUL) läs gärna här.
Ekonomi
- Vi skickar alltid faktura i efterskott (efter arbetet är klart och granskat)
- Vi föredrar att skicka e-faktura pga. miljön. Om pappersfaktura är begärt tillkommer en avgift på 35 kr inklusive moms.
- Carolas Hem- & Företagsservice tillämpar 10 dagar (netto) betalningsvillkor.
- Om du inte betalar fakturan i tid kan vi ta ut påminnelseavgift på 60 kr och dröjsmålsränta på 8% (det är den lägsta varianten enligt ränteskattelagen) men bara vid längre förseningar.
Undantag
- Ditt hus är vår arbetsplats.
- Om det finns risk att vi kan skada oss på vår arbetsplats så avbokar vi uppdraget.
- Vi flyttar inte saker som står i vägen eftersom det kan skada oss och saker.
- Fönsterspröjsar som delar av fönster går lätt sönder, om ni har gamla och känsliga fönsterspröjsar vill vi veta detta innan.
- Om du har känsliga fönster vill vi veta detta innan.
- Om du inte meddelar innan att vi ska vara extra försiktiga kan vi inte ta ansvar för skador.
- Vi kan tyvärr inte putsa extremt förorenade fönster om det riskerar att skada fönstret.
Reklamation
-
- Om inte är nöjd vill vi att du berättar det för oss direkt.
-
- Om du berättar det snabbt för oss kan vi göra om jobbet direkt.
- Om du tror att vi skadat ditt fönster ska du anmäla skadan omgående.
- Om du vill anmäla en skadan ska du maila till oss via kontaktformulär